Συνέντευξη με τον καινούριο διευθυντή του Capo Bay, Κρατίνο Σωκράτους

(Article in Greek & English)

Ο εγνωσμένου κύρους και με μακρόχρονη εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις και σύμβουλος ανάπτυξης επιχειρήσεων, Κρατίνος Σωκράτους μιλά στο FINE & DINE για το καινούριο του, δεύτερο ‘’σπίτι’’, το Capo Bay, του οποίου ανέλαβε τη διεύθυνση πριν λίγους μήνες.

Μάς μιλά για τους στόχους του, την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, τις προκλήσεις και τους προβληματισμούς του όσο αφορά την ξενοδοχειακή βιομηχανία της περιοχής  

(By food critic Nick Andrew)

Κρατίνο, έχεις αναλάβει τη θέση του Γενικού Διευθυντή σε ένα από τα πιο εμβληματικά ξενοδοχεία του νησιού. Ποιοι οι στόχοι σου για τη φετινή τουριστική σεζόν και ποιοι οι μακροπρόθεσμοι;

Το Capo Bay είναι ένα από τα πιο ξακουστά ξενοδοχεία στα ανατολικά παράλια της Κύπρου. Ο άμεσος στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας, ώστε να υπερβούμε τις προσδοκίες τους. Έχουμε αναβαθμίσει μερικές από τις εγκαταστάσεις μας, όπως το γνωστό μας εστιατόριο και μπαρ KOI, δημιουργήσαμε μια νέα περιοχή με ξαπλώστρες στους κήπους, μόνο για ενήλικες και δημιουργήσαμε δύο ολοκαίνουργια γήπεδα για padel tennis. Μακροπρόθεσμο όραμά μου για το Capo Bay είναι να αναγνωριστεί ως το κορυφαίο ξενοδοχείο στα ανατολικά παράλια της Κύπρου, εξασφαλίζοντας τη σταθερότητα των θέσεων εργασίας για τους υπαλλήλους μας και διατηρώντας υψηλά πρότυπα ποιότητας.

Εστίαση στο Capo Bay. Τι να περιμένει φέτος ο Κύπριος και ο ξένος επισκέπτης, που θα σας τιμήσει με την παρουσία του;

Το Dine & Wine αποτελεί μέρος μιας μοναδικής εμπειρίας ταξιδιού και γι’ αυτό στο Capo Bay συνεχίζουμε να βελτιώνουμε και να καταβάλλουμε περισσότερες προσπάθειες για τα εστιατόρια και τα μπαρ μας. Έχουμε δημιουργήσει νέα μενού για τα εστιατόρια και τα μπαρ μας, συμπεριλαμβανομένων ξεχωριστών μενού για vegan – ένας από τους πρώτους χώρους στην Κύπρο που πιστοποιείται επίσημα – καθώς και επιλογών για χορτοφάγους και άνευ γλουτένης φαγητών. Έχουμε αλλάξει τις προτάσεις μας σε καφέ, εισάγοντας τον Lavazza στα μπαρ μας Bitter Lemons και Mama’s, τον Nespresso στο KOI, καθώς και τον Jacobs στο Elea για το πρωινό και στο Ιταλικό Cucina. Προσθέσαμε επίσης, το Dilmah Ceylon Tea σε όλα τα μπαρ και εστιατόριά μας. Έχουμε εισάξει το ζωντανό σαξόφωνο στο lifestyle deck του εστιατορίου KOI τα απογεύματα της Κυριακής, καθώς και ζωντανή μουσική τα βράδια  στο Bitter Lemon’s Bar. Υπάρχει επίσης κάρτα με επιλογές πούρων και ναργιλέ, διαθέσιμη στα περισσότερα τμήματα.

Ποιες άλλες προσφερόμενες υπηρεσίες ή προσελκυστικούς παράγοντες θα υπερτόνιζες για να παινέψεις το δεύτερό σου σπίτι, το Capo Bay;

Πιστεύω ακράδαντα ότι η τοποθεσία του ξενοδοχείου, ακριβώς μπροστά από την παραλία του Fig tree bay – ίσως η καλύτερη παραλία στην Κύπρο – είναι ένα από τα σημαντικότερα ατού του Capo Bay. Έχει μια ευρέως γνωστή και άριστη φήμη επί χρόνια, που αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για το υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών μας.

Στην μακρόχρονη σου πορεία ως διευθυντικό στέλεχος σε πεντάστερα ξενοδοχεία, έχεις αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις. Ποιες από αυτές θα έλεγες ότι είναι διαχρονικές και ποιες είναι πιο έντονες την τελευταία πενταετία;

Από την κρίση του τραπεζικού μας συστήματος το 2013, μέχρι τις περιφερειακές συγκρούσεις και την πρόσφατη παγκόσμια πανδημία, καθώς και τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, η φιλοξενία αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις, αλλά καταφέραμε να επιστρέφουμε κάθε φορά πιο δυνατοί. Ο τομέας ταξιδίων είναι ευαίσθητος, συχνά ένας από τους πρώτους που επηρεάζονται αρνητικά, αλλά και ένας από τους ταχύτερους στο να επανέλθει μετά από κρίση. Θεωρώ ευλογημένο τον εαυτό μου για τα περίπου 30 χρόνια που εργάζομαι σε μερικά από τα καλύτερα ξενοδοχεία στην Κύπρο και σε μερικά στην Ελλάδα. Πιστεύω πραγματικά ότι το Capo Bay είναι η φυσική εξέλιξή μου και χαίρομαι που συνεργάζομαι  με ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο όραμα με εμένα, το οποίο είναι να πάρουμε το Capo Bay στο επόμενο επίπεδο.

Δηλώνεις υπέρμαχος των καλών διαπροσωπικών σχέσεων και του υγιούς επαγγελματικού περιβάλλοντος. Πώς γίνεται αυτό εφικτό με ένα πολυπληθές προσωπικό, όπως αυτό στο οποίο εργάζεσαι τώρα και τι σε κάνει να επενδύεις τόσο σε αυτό;

Είμαι τυχερός που κληρονόμησα μια έμπειρη ομάδα διοίκησης και συνεργατών, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονται στο Capo Bay από την ίδρυση του ξενοδοχείου πριν από πολλά χρόνια. Ωστόσο, ήταν σημαντικό να προσθέσουμε και 3-4 νέα πρόσωπα, τα περισσότερα από τα οποία με προηγούμενη εμπειρία σε χώρους πολυτελείας, προκειμένου να μας επιτρέψουν να πάρουμε την εμπειρία των επισκεπτών στο επόμενο επίπεδο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, ο στόχος μου ήταν να λειτουργήσω ως ΟΜΑΔΑ, παρά ατομικά. Όσοι με γνωρίζουν καλά θα θυμούνται ότι συχνά αστειεύομαι και λέω ότι προτιμώ να έχω έντεκα Lionel Messi στην ομάδα μου, παρά έντεκα Cristiano Ronaldo!

Αν είχες να εισηγηθείς στην κυβέρνηση και στους τοπικούς άρχοντες, κάποιες στοχευμένες κινήσεις με απώτερο στόχο το ολόχρονο τουριστικό ρεύμα στην ελεύθερη Αμμόχωστο, ποιες θα ήταν αυτές;

Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση να απαντηθεί, καθώς είναι ένα παράδειγμα του διλήμματος όπως αυτό με “την κότα και το αυγό”, δηλαδή ποιος πρέπει να αναλάβει το ρίσκο πρώτος για να ανακοινωθεί ένα πρόγραμμα χειμερινών πακέτων για τον Πρωταρά, ο ταξιδιωτικός πράκτορας και η αεροπορική εταιρεία ή τα ξενοδοχεία και οι τοπικές επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια και μπαρ, που πρέπει να αναλάβουν αυτήν την πρωτοβουλία πρώτοι; Κατά τη γνώμη μου, η κυβέρνηση θα πρέπει να προσφέρει κίνητρα στα ξενοδοχεία για να παραμείνουν ανοιχτά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αντί να κλείνουν και παράλληλα να  πράξει το ίδιο και με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε αυτές οι εταιρείες να δεσμευτούν για ένα πρόγραμμα συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

ENGLISH ARTICLE

Interview with the new General Manager of Capo Bay, Kratinos Socratous

Kratinos Socratous, a well-known figure with extensive experience in managerial positions and business development consulting, speaks to FINE & DINE about his new, second “home,” Capo Bay, of which he took over the management a few months ago. He talks to us about his goals, investment in human resources, challenges and concerns regarding the hotel industry in the area

Kratinos, you have taken on the position of General Manager at one of the most iconic hotels on the island. What are your goals for this year’s tourist season and what are your long-term goals?

The Capo Bay is one of the legendary hotels on the east coast of Cyprus. Our immediate target is to continue working on improving guest experience in order to exceed their expectations. We have upgraded some of our facilities like our well-known KOI Restaurant & Bar, created a new ‘adults only’ sunbed lounge area in the gardens, and introduced two brand new padel tennis courts. My long-term vision is for the Capo Bay is to be recognized as the leading hotel on the east coast of Cyprus, ensuring job stability for our employees and maintaining high quality standards.

Dining at Capo Bay. What can the Cypriot and foreign visitors expect this year when they honour you with their presence?

Dine & Wine is part of one’s unique travel experience and that is why at Capo Bay we are continuously improving and putting more efforts into our restaurants and bars. We have introduced new restaurant and bar menus, including separate ones for vegan – one of the first establishments in Cyprus to be officially certified – as well as vegetarian and gluten free options. We have changed our coffee offerings by introducing Lavazza in our Bitter Lemons and Mama’s bar outlets, Nespresso at the KOI, as well as Jacobs at Elea for breakfast, and Cucina Italian. Also, Dilmah Ceylon Tea in all our outlets. We have introduced a live saxophone performance at the KOI Restaurant’s lifestyle deck on Sunday afternoons, and live entertainment on most evenings at Bitter Lemon’s Bar on the lobby level. There is also a cigar and shisha menu available in most outlets.

What other services or attractive features would you highlight to praise your second home, Capo Bay?

I firmly believe that the hotel’s location directly in front of Fig Tree Bay – arguably the best beach in Cyprus – is one of the best-selling points of the Capo Bay. It has a well-known and fine reputation over the years, which is a major contributing factor to our extremely high repeat guest percentage.

Throughout your long career as a management executive in five-star hotels, you have faced various challenges. Which of these challenges would you say are timeless, and which ones have been more intense in the last five years?

From our banking crisis back in 2013, to regional conflicts, through to the recent global pandemic, as well as the Russian-Ukrainian war, there have been numerous challenges for the hospitality industry, but we have managed to comeback stronger on each occasion. The travel sector is a sensitive one, often one of the first to be negatively affected, but also one of the fastest to comeback post-crisis. I consider myself blessed over the past 30 years or so working for some of the finest hotels in Cyprus, and some in Greece. I truly believe that the Capo Bay is my natural progression, and happy to be associated with people who share the same vision as myself, and which is to take the Capo Bay to the next level.

You advocate for good interpersonal relationships and a healthy work environment. How is this achievable with a diverse workforce like the one you currently work with and what motivates you to invest in it?

I am blessed to have inherited an experienced management team and associates, most of which have been working at Capo Bay since the hotel’s opening all those years ago. Having said this, it was important that we added also another 3-4 fresh faces most of which with previous experience in the luxury sector so as to enable us to transform the guest experience to the next level. Throughout my career, my objective was to operate as a TEAM, rather than individually. Those that know me well will remember that I often joke and say that I would rather have eleven Lionel Messies in my team rather than eleven Cristiano Ronaldos!!!

If you were to propose targeted actions to the government and local authorities with the ultimate goal of establishing year-round tourism flow in the free Famagusta area, what would those actions be?

This is a difficult question to answer as it is a case of the ‘chicken and the egg’ dilemma, i.e. Does the tour operator and the airline take the risk first to announce a winter package program for Protaras, or is it the hotels and local businesses such as restaurants and bar outlets which should take this initiative first? In my opinion, the government should incentivise hotels to remain open rather than to close in the winter, and simultaneously they should do so also with the tour operators and airlines in order for these companies to commit to a winter connectivity program.

Τελευταία Νέα

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts