Διερωτώμαι ποιος πρωτοξεκίνησε την ιστορία με τις τσακκρίν μπύρες;;;;; Θα σκίσω τα διπλώματά μου

Υπάρχει μια κατηγορία Κυπρίων καλοκαιρινών επισκεπτών στο εστιατόριό μας στη Λεμεσό που δεν πίνει μπύρα. Πίνει πάγο. Θέλει την μπύρα τσάκκριν στους 2°C, ιδανικά να κάνει και θόρυβο σαν παγάκι που διαμαρτύρεται, και ποτήρι που έχει περάσει από κατάψυξη και γλίτωσε το σπάσιμο από τη συστολή και τη διαστολή.

Καθότι άνθρωπος με πτυχίο στο θέμα, απλά διερωτώμαι:

“Αν η μπύρα σερβίρεται τόσο κρύα, που ο εγκέφαλος χρειάζεται 3 λεπτά να καταλάβει αν πίνει μπύρα ή χιονόνερο, τι ακριβώς γεύση εισπράττεται;»

Και κάπου εδώ μπαίνει η ψευδο-επιστήμη του καλοκαιρινού σερβιρίσματος:

  • Κάτω από τους 3°C, η γεύση δεν εξαφανίζεται — απλώς πηγαίνει διακοπές χωρίς επιστροφή. Οι γευστικοί κάλυκες μπαίνουν σε “flightmode”.
  • Στους 4°C, ενεργοποιείται το φαινόμενο “sensorybuffering”, όπου ο εγκέφαλος λέει “εντάξει, κρύο είναι, μην ψάχνεις πολλά”.
  • Στους 7°C, που σερβίρουν την μπύρα στην Ιταλία, Ισπανία, Τσεχία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λονδίνο………, η μπύρα κάνει το εξής παράξενο: ΕΧΕΙ ΓΕΥΣΗ και ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΡΟΣΕΡΗ. ΠΕΣ ΤΗΝ ΚΑΙ ΠΑΓΩΜΕΝΗ.

 

Και να το μεγάλο επιστημονικό συμπέρασμα:

Όσο πιο κρύο το υγρό, τόσο πιο πολύ πλησιάζουμε στο να πίνουμε απλά… την ιδέα της μπύρας.

Αλλά εντάξει. Καλοκαίρι είναι. Δεν ήρθαμε να γευτούμε. Ήρθαμε να παγώσουμε υπαρξιακά. Η ημιμάθεια στο μεγαλείο της κι εγώ να το παίζω Δον Κιχώτης να εξηγώ και να επιμορφώνω ……για να εισπράττω από τους πλείστους το …..έι ολάν που τα ξέρεις ούλλα. Φέρε μιαν τσακκρίν τζιαι κανεί!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Σινεμά δίπλα στο κύμα: 5 βράδια καλοκαιρινού κινηματογράφου στη Λεμεσό στα πλαίσια του 5ου Καλοκαιρινού Φεστιβάλ “Πολιτισμός στο Κύμα”

Με μια σειρά ταινιών από τον ελληνικό και τον διεθνή κινηματογράφο, η Επιτροπή Περιφερειακής Επικοινωνίας και Ανάπτυξης του Δήμου Λεμεσού, σε συνεργασία με την Πολιτιστική