
Δύο χρόνια μετά την πρώτη μας εις βάθος συζήτηση, συναντήσαμε ξανά τον κ. Sebastian Wurst, Γενικό Διευθυντή του φημισμένου ξενοδοχείου Anassa. Μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για το τρέχον τουριστικό κλίμα, τις νέες εμπειρίες που περιμένουν τους επισκέπτες, τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες του σύγχρονου ταξιδιώτη, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της πολυτελούς φιλοξενίας στην Κύπρο.
Πώς βλέπετε το τουριστικό κλίμα στην Κύπρο φέτος και πώς επηρεάζει αυτό τις στρατηγικές σας για το Anassa;
Το πολιτικό κλίμα αποτελεί μια πρόκληση στην οποία καλούμαστε να προσαρμοστούμε. Οι επισκέπτες κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή και απαιτούν ευελιξία — κάτι που ισχύει τόσο για τα ξενοδοχεία όσο και για τον τουριστικό κλάδο γενικότερα.
Έχει γίνει πολύ πιο δύσκολο να προβλέψει κανείς τα ταξιδιωτικά μοτίβα, και οι παλιές “σταθερές” πλέον δεν ισχύουν — ως επιχείρηση πρέπει να είσαι ευέλικτη. Η Κύπρος είναι ένας ανθεκτικός προορισμός, γνωστός για την ασφάλειά του, και πολλοί επισκέπτες τον γνωρίζουν ήδη καλά.
Ποιες μοναδικές και αξέχαστες εμπειρίες μπορεί να απολαύσει φέτος ένας επισκέπτης στο Anassa; Ποιες νέες προτάσεις ξεχωρίζουν;
Είμαστε περήφανοι για την ευρεία γκάμα γαστρονομικών εμπειριών που προσφέρουμε, καλύπτοντας τις ανάγκες κάθε επισκέπτη. Το φαγητό αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες στις διακοπές.
Επιπλέον, προσφέρουμε μια σειρά από επιμελημένες εμπειρίες που επιτρέπουν στους επισκέπτες να εμβαθύνουν στον τοπικό πολιτισμό (αγγειοπλαστική), να κοινωνικοποιηθούν (σεμινάρια φωτογραφίας, sound bathing), να εξερευνήσουν τη φύση (ιππασία), και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους (σεμινάριο σαμανισμού).
Αυτές οι δραστηριότητες υπερβαίνουν τις παραδοσιακές προσδοκίες και μας διαφοροποιούν ουσιαστικά. Προσθέσαμε επίσης γήπεδο padel, το οποίο έχει γνωρίσει μεγάλη απήχηση, και ως pet friendly ξενοδοχείο (ένα από τα λίγα στην Κύπρο), βλέπουμε αυξημένη ζήτηση από επισκέπτες που ταξιδεύουν με τα κατοικίδιά τους.
Τι αναζητά και τι περιμένει ο ταξιδιώτης του 2025 από ένα πολυτελές θέρετρο όπως το Anassa; Πώς ανταποκρίνεστε σε αυτές τις νέες απαιτήσεις;
Η νέα πολυτέλεια είναι ο χώρος και η ιδιωτικότητα — βλέπουμε αυξημένη ζήτηση για σουίτες με ιδιωτικές πισίνες. Οι επισκέπτες εκτιμούν την έκταση του ξενοδοχείου, καθώς δεν δίνει ποτέ την αίσθηση συνωστισμού.
Ο τρόπος επικοινωνίας με τους επισκέπτες έχει επίσης αλλάξει — κανείς δεν θέλει να τηλεφωνεί πλέον. Επικοινωνούμε κυρίως μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.
Η βιωσιμότητα παραμένει σημαντικό ζήτημα, το οποίο ενισχύουμε κάθε χρόνο. Γενικά, οι επισκέπτες θέλουν ευελιξία στις δραστηριότητές τους — κάποιοι θέλουν να είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, ενώ άλλοι απολαμβάνουν την τέχνη του να μην κάνουν τίποτα. Πρέπει να μπορούμε να καλύψουμε κάθε ανάγκη.
Πώς καταφέρνετε να διατηρείτε σταθερή την ομάδα σας, όταν η εναλλαγή προσωπικού αποτελεί συχνό φαινόμενο στον κλάδο της φιλοξενίας;
Είμαστε πολύ τυχεροί, καθώς διαθέτουμε υψηλό ποσοστό ντόπιων εργαζομένων που είναι μαζί μας εδώ και πολλά χρόνια — είμαστε σαν οικογένεια.
Το νέο προσωπικό το βρίσκουμε μέσα από ποικίλα κανάλια — από στόμα σε στόμα, μέσω προγραμμάτων σύστασης ή πρακτορείων. Εκπαιδεύουμε καλά το προσωπικό μας, τους προσφέρουμε ευκαιρίες ανέλιξης και φροντίζουμε να νοιαζόμαστε για αυτούς πέρα από τα τυπικά καθήκοντα ενός εργοδότη.
Ποιες θεωρείτε τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε σήμερα και πώς σκοπεύετε να τις ξεπεράσετε;
Πιστεύω πως δεν είναι μία μεγάλη πρόκληση, αλλά πολλές μικρότερες. Τις ανέφερα ήδη — η μειωμένη προβλεψιμότητα, οι συνεχώς μεταβαλλόμενες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες, καθώς και η παγκόσμια έλλειψη εργατικού δυναμικού.
INTERVIEW IN ENGLISH
Two years on: A conversation with Sebastian Wurst on the present and future of Anassa, and the challenges ahead
Two years after our first in-depth discussion, we met again with Mr. Sebastian Wurst, General Manager of the renowned Anassa Hotel. He shared with us his thoughts on the current tourism climate, the new experiences awaiting guests, the evolving expectations of today’s traveler, and the challenges facing luxury hospitality in Cyprus.
How do you see the tourism climate in Cyprus this year, and how does it shape your strategies for Anassa?
The political climate has been a challenge which we have to adapt to. Guests book very short notice and want flexibility. This applies to the hotel as well as the general tourism industry.
It has become harder to predict patterns of travelers and old rules do not apply anymore-as a business you have to be adaptable. Cyprus is a fairly resilient destination known for safety and many guests are familiar with the destination.
What unique and memorable experiences can a guest enjoy at Anassa this year? Which new offerings or highlights stand out?
We pride ourselves on a wide range of culinary experiences that cater to every guest. Food is one of the most important aspects of a vacation. In addition, we offer a range of curated experiences that give guests a chance to immerse in local culture (pottery), meet new people (photography sessions, sound bathing), explore the surroundings (horseback riding) and broaden the mind (shamanism session).
These experiences go beyond traditional offerings and set us apart. We have also added a padel court which has proven to be very popular and being a pet friendly hotel (one of a few in Cyprus), we see a big demand from guests traveling with their 4-legged family members.
What does the traveler of 2025 seek and expect from a luxury resort like Anassa? How are you adapting to these new demands?
The new luxury is space and privacy-we see a lot of demand for suites with private pools, guests appreciate the immense area the hotel covers so it never feels crowded. The way we communicate with our guests has changed as well-nobody wants to make a phone call anymore-we primarily communicate with our guests via messaging apps. Sustainability remains a topic which we enforce more every year. In general, guests want to be flexible in their activities-some want to be extremely active and others engage in the art of doing nothing-you have to be able to cater to different needs.
How do you manage to keep your team so consistent, when staff turnover is a common issue in the hospitality sector?
We are very fortunate as we have a big percentage of local employees who have been with us for many years. It’s almost like family. New staff we find through a variety of channels-from word-of-mouth to referral programs and agencies. We train our staff well, give them growth opportunities and try to take care of them beyond typical employer responsibilities.
What do you consider the greatest challenges you face today, and how do you plan to overcome them?
I think it is many smaller challenges rather than one big one. I have mentioned them before-less predictability, constantly changing economic and political environments and global labor shortage
Ό,τι και να γραφεί για το μυθικό και ένα από τα κορυφαία Château στον κόσμο, το Château Angélus, δεν μπορεί πραγματικά να αποτυπώσει το μεγαλείο
Ετοιμαστείτε για τη μικρή… αναστάτωση του φθινοπώρου! Αυτή που μας λέγανε ότι δε θα ξανάχουνε μα τελικά την αφήσανε και εφέτος. Την Κυριακή αλλάζει η
Από Αθήνα μέχρι και στην Άλωνα και συγκεκριμένα στην γκαλερί του νεοαφιχθέντος εστιατορίου Αλώνια & Σαλόνια, θα περιοδεύσει «Η Τελευταία Συνεδρία του Φρόιντ» που ανέβασε
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στις 16, 17 και 18 Οκτωβρίου οι sold-out, από την πρώτη κιόλας ανακοίνωση, οινογαστρονομικές βραδιές στο NissiBlu Beach Resort, με πρωταγωνιστή
Ο Οδηγός Michelin, μπορεί να σου θυμίζει εστιατόρια και αστέρια, μα μάθε ότι στα 1920 ο Οδηγός Michelin στη Γαλλία συμπεριλάμβανε προτεινόμενα ξενοδοχεία για να