Έτος 2023. Τι έψαξε, τι ζήτησε, τι χάλασε τον επισκέπτη στα εστιατόρια της Κύπρου (Μέρος Β΄)

ΜΕΡΟΣ Β΄

Η ομάδα της Fine & Dine ρώτησε, ερεύνησε και κατέγραψε τάσεις των επισκεπτών στα εστιατόρια, café, wine bars και λοιπούς χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας και σου μεταφέρει τα σημαντικότερα αποτελέσματα και συμπεράσματά της. Για εσένα που έχασες το Μέρος Α΄, διάβασέ το στο τέλος του άρθρου.

ΜΕΡΟΣ Β΄

WE LOVE SHARING

Πώς είναι ρε παιδί μου να πηγαίνεις Παρίσι και να έχεις πάει μόνο στον Πύργο του Άιφελ;  Έτσι το θέτουν οι εν Κύπρω γαστρονόμοι, που το θεωρούν πολύ κακή ιδέα να πάνε πλέον σε ένα εστιατόριο με την παρέα τους και να φάνε ο καθένας από ένα φαγητό, άρα να εισπράξουν μια μόνο γευστική εμπειρία.

Όλα στο κέντρο λοιπόν, με διάθεση μοιρασιάρικη και παρεΐστικη, έτσι δηλαδή όπως κάναμε και κάνουμε τόσα χρόνια πηγαίνοντας σε μια κυπριακή ταβέρνα, που δοκιμάζουμε διάφορα πιάτα που μπαίνουν όλα στο κέντρο.

 

ΤΑΒΕΡΝΑ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ

Η ταβέρνα της καρδιάς μας, το trademark του νησιού μας, την αγαπάμε, την πεθυμάμε και όποτε θα βγούμε έξω, δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα για το 2023, είπαν ότι πολλοί ρίχνουν στο τραπέζι την πρόταση για ταβέρνα. Στα συν της πρότασης, τρεις άσσοι στο μανίκι.

Ένα περίπου, ξέρεις από πριν πόσα θα πληρώσεις αν πάρεις τον μεζέ. Δεύτερο κρατούμενο, το ότι δοκιμάζεις διάφορα πιάτα που είναι μέσα στο DNA σου, τα ξέρεις και τα πεθυμάς και τρίτο και καλύτερο, αν είσαι μεγάλη παρέα, δεν έχεις να ρωτήσεις τον ένα και τον άλλο τι θέλει, τι δε θέλει και σου ΄πα μου ΄πες. Απλά λες στο ταβερνιάρη “ Κυρ Κώστα 8 μεζέδες σε παρακαλώ” και ξεπάστρεψες τσακ μπαμ.

 

ΚΟΠΕΣ ΚΡΕΑΤΙΚΩΝ

Το κρεατάκι μας, ιδίως το βοδινό το έχουμε αγαπήσει πολύ εφέτος. Για αυτό και θα δεις σε μια στήλη του μενού πολλών εστιατορίων και μια κατηγορία για κοπές κρεατικών (φιλέτα, ribeye, flank, rump, sirloin, Tomahawk.….) σε διάφορα γραμμάρια και τιμές που ξεκινούν από χαμηλά μέχρι πολύ ψηλά, ιδίως αν είναι wagyu ή από κάποια επώνυμη φάρμα.

Εδώ μιλά φυσικά η σχάρα και το ουμάμι της, με τους πλείστους να δηλώνουν τόσο ευχαριστημένοι με την ποιότητα του κρέατος, που και η σάλτσα να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή, δεν την αγγίζουν καν, για να μην χαλάσουν τη γεύση του κρέατος.

 

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙ VEGAN KAI OI VEGETARIAN

Ναι, αυτό γράψε το στα δεδομένα σου, ιδίως αν είσαι εστιατόρας, σεφ, F&B manager, ξενοδόχος, προμηθευτής πρώτων υλών και δεν ξέρω τι άλλο. Μεγάλη η αύξηση των ατόμων, που έχουν ταχθεί με τη χορτοφαγία ή την πλήρη ή μερική αποχή από ζωικά προϊόντα, για αυτό αγαπητοί προαναφερθέντες, τιμήστε τους με πιάτα ίσης γευστικής αξίας και γαστρονομικής ποιότητας, όπως τιμάτε και τους υπόλοιπους που ψηφίζουν ψάρι και κρέας.

Παράπονο μεγάλο από πολλούς vegan και vegetarian, οι ελάχιστες επιλογές στην κάρτα και η προχειρότητα στην παρασκευή τέτοιων πιάτων. Τεραστίοτατο παράπονο, έως σφοδρό, το κεφάλαιο, εορταστικά δείπνα, οινογαστρονομικά δείπνα, ρεβεγιόν, γάμοι και δεξιώσεις, που οι εν λόγω κατηγορία ανθρώπων, πολλές φορές καταλήγει όλο το βράδυ να έχει μπροστά της μια σκέτη σαλάτα, γιατί κανείς δε σκέφτηκε από πριν τη δημιουργία ξεχωριστού μενού.

 

ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΜΟΥ ΚΡΑΣΙ

Τι παράπονα έχουμε ακούσει για την τιμολόγηση του κρασιού στα εστιατόρια, δεν λέγεται. Κατανοητό, το ότι θα μπει ένα λογικό κέρδος, αλλά μη κατανοητό η τιμή του by the glass κρασιού, να είναι πιο υψηλή από την τιμή αγοράς από μια κάβα ολάκερης της φιάλης.

Κατανοητό το λογικό κέρδος, αλλά μη κατανοητό, δήλωσαν, τη φιάλη που αγοράζω από την κάβα, να τη συναντώ στο εστιατόριο, που σίγουρα εκεί αγοράστηκε χονδρικά, 5 ή 6 φορές πιο ακριβή. Παράπονα και για τα ml του by the glass, που σε πολλές περιπτώσεις, πελάτες νόμισαν ότι η ποσότητα που τους έβαλαν στο ποτήρι, ήταν για να δουν αν τους άρεσε το κρασί.

……ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕΣ ΤΟ ΜΕΡΟΣ Α΄

 ΜΕΡΟΣ Α΄

 ΤΟ ΨΑΧΝΕΙ ΠΡΙΝ ΠΑΕΙ

Και γιατί να μην το ψάξει δηλαδή ο καταναλωτής; Τα λεφτά, τους κόπους του και τους μόχθους του θα δώσει για να εισπράξει την εστιατορική απόλαυση. Θα μπει στο διαδίχτυο, θα διαβάσει κριτικές, σχόλια, θα μπει στην ιστοσελίδα του μαγαζιού, αλλά και θα ρωτήσει φίλους, γνωστούς και αγνώστους για την εμπειρία που είχαν.

ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΙΜΗΣ

Κακά τα ψέματα, αλλά η τιμή, έχει και το τίμημά της. Υψηλές τιμές, έναντι χαμηλότερων τιμών. Το θέμα είναι όμως, να είναι value for money. Ακόμη κι αυτοί που πλήρωσαν αρκετά, αν πιστεύουν ότι το άξιζε, δήλωσαν με τα 1000, ότι θα ξαναπάνε. Αν φεύγοντας, είδαν ότι τα λεφτά τους δεν είχαν αντίκρισμα, δυστυχώς δήλωσαν ότι διέγραψαν για πάντα το εν λόγω κατάλυμα.

Η ευχέρεια ελέγχου των τιμών από το διαδίχτυο, έχει βάλει επίσης τον καταναλωτή και στη διαδικασία της σύγκρισης τιμών ανάμεσα στα εστιατόρια ίδιου βεληνεκούς.

ΣΕΡΒΙΣ, ΣΕΡΒΙΣ, ΣΕΡΒΙΣ

Ένα γνήσιο χαμόγελο, ο επαγγελματισμός, η φιλική προσέγγιση, η γνώση του περιεχομένου του μενού φαγητών και ποτών, η οινική κουλτούρα για τους εκτιμητές του είδους, η ευελιξία, η θετικότητα στις ιδιαιτερότητες του πελάτη. Ναι όλα αυτά μετράνε και εκτιμήθηκαν από τους πελάτες στο νησί το 2023.

Συχνή και η δήλωση, ότι και λάθος να γίνει σε ένα φαγητό, άμα οι άνθρωποι στην εξυπηρέτηση είναι με το χαμόγελο και την ευγένεια στο τσεπάκι τους, φεύγοντας σου μένει το χαμόγελο και όχι το λάθος.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Χάλασε πολλούς, η μικρή κάρτα επιλογών, αλλά και η απουσία φαγητών, ιδίως για vegan, vegetarian, αλλά και φαγητών χωρίς γλουτένη και λακτόζη. Άτομα με κοιλιοκάκη, δήλωσαν την απελπισία τους, γιατί ελάχιστα εστιατόρια στο νησί, είναι σε θέση να τους εξυπηρετήσουν.

Και για να λέμε και του στραβού το δίκιο. Είναι έξυπνη κίνηση και κερδοφόρα επένδυση, σε ένα τόσο δα μικρό νησί, να αποκλείεις με τις επιλογές στο μενού, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού;;

ΨΑΡΙ VS ΚΡΕΑΣ

Οι προτιμήσεις, με έμφαση το κυρίως πιάτο, τα προηγούμενα χρόνια, έδειχναν περισσότερο κρέας. Μη μας ρωτάτε γιατί, αλλά εφέτος το ψάρι άρχισε να μπαίνει δυναμικά και σε πολλά εστιατόρια, η πλάστιγγα στις προτιμήσεις κατέδειξε το ψάρι, ιδίως στα πιάτα ημέρας.

ΛΑΤΡΕΥΩ ΠΙΑΤΑ ΗΜΕΡΑΣ

Το 2023 στο νησί, ήταν η χρονιά που αποθέωσε τα πιάτα ημέρας. Ήταν μια έξυπνη κίνηση, από πλευράς των διευθύνσεων των εστιατορίων, για να ανανεώνουν σε καθημερινή βάση τη λίστα φαγητών τους, με έμφαση τις φρέσκες πρώτες ύλες, τα εποχιακά προϊόντα και όχι μόνο.

Κάτι που ενθουσίασε το κοινό, ιδίως τους επαναλαμβανόμενους πελάτες των εστιατορίων, με πολλούς από αυτούς να δηλώνουν ότι σε πολλές επισκέψεις τους, παραγγέλνουν ΜΟΝΟ πιάτα ημέρας.

 

Τελευταία Νέα

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts