Συνέντευξη με τον Γενικό Διευθυντή του Cap St Georges Hotel & Resort, Χάρη Γεωργίου

Ο Γενικός Διευθυντής του Cap St Georges Hotel & Resort, Χάρης Γεωργίου, μιλά στο Fine & Dine και στον Nick Andreou, για το εμβληματικό resort στην Πέγεια, τα ιδιαίτερά του χαρακτηριστικά, τη γαστρονομία, αλλά και άλλα φλέγοντα θέματα που άπτονται της διοίκησης και της εξεύρεσης προσωπικού.

 Χάρη, εδώ και λίγους μήνες, «μετακόμισες» στην Πέγεια, σε ένα θέρετρο που ξεκίνησε βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά, πριν καν ξεκινήσει.  Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να παίρνεις ένα τέτοιο τιμόνι?

Ευχαριστώ Νίκο για την επικοινωνία λόγου που μου προσφέρεις μέσω του Fine & Dine. Εδώ και σχεδόν ένα χρόνο λοιπόν έχω μεταφερθεί στην ομάδα, οικογένεια του μοναδικού Cap St. Georges Hotel & Resort. Ξανά χρησιμοποιώ την λέξη «μοναδικού» πιο πάνω αφού όντως είναι μοναδική η ευκαιρία αυτή για μένα και ταυτόχρονα μοναδική εμπειρία.

Αναφερόμενος στο κατά πόσο είναι εύκολο ή δύσκολο να ηγείσαι ενός τέτοιου τιμονιού, απλά να αναφέρω ότι προσωπικά η κάθε μου καινούργια εμπειρία είναι και μια καινούργια πρόκληση και δεν τις διαχωρίζω σε «πολλά ή λίγα κυβικά». Η λέξη καλός ηγέτης δεν είναι αποτέλεσμα ενός ατόμου αλλά μιας ομάδας, εδώ ταιριάζει το «Χρειάζονται δύο για να χορέψουν ταγκό», κατά συνέπεια πάντα δουλεύουμε ομαδικά και όχι ατομικά.

Νέος κύκλος εργασιών, νέες προκλήσεις όπου παράλληλα διευρύνονται οι γνώσεις μας, γνωρίζουμε νέο κόσμο και προσφέρουμε υπηρεσίες και αποτελέσματα στον καλύτερο, βέλτιστο βαθμό, με απώτερο σκοπό να φύγουν από κοντά μας οι πελάτες μας με τις καλύτερες, μοναδικές βιωματικές εμπειρίες, να τις μοιραστούν με τους φίλους τους και να ξαναέρθουν.

Εξ’ άλλου ασπάζομαι συνέχεια το ρητό όπου «Το καλό είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του εξαίρετου», ως εκ τούτου είτε κάνουμε κάτι πάρα πολύ καλά, είτε δεν κάνουμε τίποτα. Και εμείς στην ξενοδοχειακή βιομηχανία όπου πουλάμε υπηρεσίες προσπαθούμε να το κάνουμε στον καλύτερο, βέλτιστο βαθμό, πόσο μάλλον στο υπέρ-πολυτελή και μοναδικό Cap St. Georges Hotel & Resort! 

Ποια θα έλεγες ότι είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και η ειδοποιός διαφορά του Cap. St. Georges Hotel & Resort από άλλα ομοταξία του?

Πιστεύω αυτά που κάνουν την διαφορά στο Cap. St. Georges Hotel & Resort είναι εν πρώτης η εγκάρδια φιλικότητα του ανθρώπινου δυναμικού και κατά δεύτερο η «οσμή» της φύσης από την πρώτη στιγμή που βρίσκεσαι στο χώρο.

Η ιστορική παρακαταθήκη της περιοχής, είναι εφάμιλλη με τη γενική ιστορία της Κύπρου, αφού η περιοχή συνδέεται με ναυάγια, η νήσος «Γερόνησσος» η οποία συνδέεται με την Κλεοπάτρα, ως επίσης και με τις υπό προστασία φώκιες, οι οποίες βρίσκονται στην περιοχή εδώ κοντά μας, στις θαλασσινές σπηλιές. Αξιοσημείωτη ειδοποιός διαφορά είναι χωρίς καμία αμφιβολία και τα διάφορα facilities / outlets τα οποία βρίσκονται κοντά μας, σε μια ακτίνα 2 και πλέον χιλιομέτρων.

Αφού στην περιοχή υπάρχουν πέραν των 200 επαύλεων σε πρώτη φάση οι οποίες είναι ήδη πουλημένες όπου το ξενοδοχείο και η εταιρεία γενικότερα παρέχει after sales services σε όλους τους villa owners. Ως εκ τούτου οι υπηρεσίες μας διευρύνονται και βγαίνουν εκτός ακτίνας ξενοδοχείου, αφού παρέχονται υπηρεσίες και στους ιδιοκτήτες των επαύλεων, είτε κατ’ οίκον, είτε στο ξενοδοχείο γενικότερα.  Με λίγα λόγια προσφέρονται πάρα πολλά πράγματα και υπηρεσίες σε ένα ευρύ πλαίσιο και ακτίνα πέραν των 2 χιλιομέτρων.

Βρήκαμε φέτος ένα γεμάτο από ζωή και πλημμυρισμένο από ντόπιους και επισκέπτες στο νησί μας, τουρίστες, προερχόμενους μάλιστα από όλα τα μήκη και πλάτη της γης.  Από Αμερική μέχρι Ασία.  Ποιο το μυστικό της επιτυχίας σας?

 Θα έλεγα ότι είναι μια πανδαισία από διάφορες συνιστάμενες που έχουν απώτερο σκοπό την επιτυχία όσο αφορά τις διάφορες πλέον βιωματικές εμπειρίες που καθείς μπορεί να αποκομίσει από κοντά μας, να τις θυμάται με φίλους και γνωστούς και να είναι η υπόσχεση της επιστροφής τους κοντά μας ξανά και ξανά.

Το cocktail είναι εμπλουτισμένο με (α) απαράμιλλο εργασιακό πάθος, (β) η φιλότιμη προσπάθεια όλων των συναδέλφων, συντελεστών, (γ) η περηφάνεια που διακατέχει όλη την ομάδα του Cap St. Georges Hotel & Resort, (δ) η ποιότητα και ευρυχωρία των δωματίων μας, αφού ξεκινάει ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο από τα 58 m2 σε συνδυασμό με την θέα των δωματίων, αφού όλα έχουν θέα την θάλασσα, (ε) Στοχευμένη και ξεκάθαρη διαφήμιση όπου στο τιμόνι βρίσκονται οι καλύτεροι. 

Προώθηση γίνεται σε διάφορα πράγματα, παρόλα αυτά αναφέρω κάποια από τα πιο σημαντικά που είναι τα Michelin nights, τα διάφορα concerts που γίνονται στο χώρο μας, μαζί με τους διάφορους influencers που βρίσκονται κατά διαστήματα στο ξενοδοχείο με γνώμονα να κάνουν πιο γνωστό το ξενοδοχείο τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Επίσης η προσφορά των διαφόρων αντιπροσώπων των καλύτερων, prestigious περιοδικών στον κόσμο όπου με τις εμπειρίες τους στο χώρο, μέσα από τις σελίδες και τις φωτογραφίες τους απεικονίζουν και προβάλουν το ξενοδοχείο μας παντού. Και ένα τελευταίο σημείο είναι το προϊόν που είναι μοναδικό από μόνο του, κάτι το οποίο δεν μπορεί να παρομοιαστεί με κάτι άλλο στην Κύπρο, εξού και το κάνει μοναδικό.

 Σας έχουν αποκαλέσει και την «πρεσβεία» των Michelin στην Κύπρο και όχι αδίκως.  Μίλησε μας λίγο για αυτό. Τι ανταπόκριση έχει μέχρι τώρα και ποια τα παράπλευρα οφέλη για το resort;

 Είναι γεγονός ότι μια από τις καινοτόμες ιδέες του Cap St. Georges Hotel & Resort είναι τα μοναδικά διήμερα, κάθε τελευταία Παρασκευή και Σάββατο εκάστου μήνα συνήθως, όπου φιλοξενούμε διακεκριμένους Michelin chefs (1* & 2* Michelin) από την Ευρώπη, με απώτερο σκοπό τις μοναδικές γαστρονομικές βραδιές κοντά μας.

Το όφελος είναι πολλαπλό, αφού έρχονται εδώ και μοιράζουν μισελενάτες γαστρονομικές εμπειρίες καθώς και συνδυασμό Fine Dining με fusion, από την χώρα απ΄ όπου προέρχονται. Είναι ένας συνδυασμός 7,8 πιάτων με wine pairing στο Sky 7 – στον 7ο ουρανό όπως μεταφράζεται – στον 7ο όροφο με θέα τη νήσο «Γερόνησσος» και πιάτο τον ωκεανό.

Είναι ένας χώρος για 35 – 38 θέσεις, όπου κάθε φορά, δεν σας κρύβω είναι υπέρπληρης από τις κρατήσεις, τόσο από τους επισκέπτες μας στο ξενοδοχείο (από Κύπρο και εξωτερικό) όσο επίσης και από εξωτερικούς πελάτες και ιδιαίτερα τους villa owners μας εδώ.  Σκεφτείτε τα πολύπλευρα οφέλη, αφού όλοι αυτοί οι διακεκριμένοι σεφ έρχονται εδώ με τους βοηθούς τους καθώς και με σχεδόν όλες τις πρώτες ύλες μαζί τους (σημειώστε ότι εκτός από την φαντασία, η πρώτη ύλη είναι αυτή που κάνει την διαφορά). 

Ως εκ τούτου η ομάδα του εκάστοτε διακεκριμένου σεφ «παντρεύεται» επαγγελματικά με την δική μας ομάδα με γνώμονα μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες. Εδώ έρχονται και τα παράπλευρα οφέλη, αφού κερδίζουμε από όλους αυτούς τους ανθρώπους που έρχονται εδώ να μοιραστούν τις μισελενάτες ιδέες τους μαζί μας, μαζί με την δική μας ομάδα από μαγείρους και service team και πιστέψτε με, όλο το προσωπικό μας θα ήθελε να είναι εκεί τα βράδια αυτά και να βοηθήσουν με τις υπηρεσίες τους αφού όπως σας είπα και πριν κερδίζουμε όλοι από τις μοναδικές βραδιές που μας χαρίζουν αυτοί.

Η εξεύρεση προσωπικού και μάλιστα εξειδικευμένου, αποτελεί το μεγαλύτερο αγκάθι στην παγκόσμια βιομηχανία της φιλοξενίας, της εστίασης και όχι μόνο.  Πως διαχειρίζεστε το εν λόγω θέμα στην ξενοδοχειακή σας μονάδα? Ο έπαινος, η ηθική και υλική επιβράβευση, η ευκαιρία ανέλιξης, η αναγνώριση της προσφορά των συναδέλφων μας σε μια επιχείρηση, θεωρείται ως ένας πρωταρχικός παράγοντας, έτσι ώστε να έχουμε γύρω μας ευτυχισμένους ανθρώπους, άρα και ικανοποιημένη διοίκηση. Ποια η θέση σου και πώς επεξεργάζεται την προαναφερθείσα αρχή διοίκησης η διεύθυνση του ξενοδοχείου?

 Όπως γνωρίζεις η διδακτορική μου διατριβή κατά 50% είναι στο H/R (Ανθρώπινο Δυναμικό) και το άλλο 50% στο Service Quality (Ποιότητα Υπηρεσιών) των 5* ξενοδοχείων, την συσχέτιση των δύο (που είναι εκ των ων ουκ άνευ πάρα πολύ σημαντική) και την σημαντικότητα και αποτελεσματικότητα τους στο να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες στο τέλος της μέρας. 

Συνεπώς το ανθρώπινο δυναμικό είναι ο πιο σημαντικός πυλώνας στην ξενοδοχειακή υπηρεσία, αφού όντας χώρος που πουλάει υπηρεσίες ο άνθρωπος είναι ο πιο σημαντικός παίκτης, το «άυλο» κομμάτι, η καρδιά δηλαδή και πολύ πιο κάτω σε σημασία το «υλικό» κομμάτι, το κτήριο κλπ. Όλα παίζουν το ρόλο στην συνταγή της επιτυχίας, μα περισσότερο ο ανθρώπινος παράγοντας, οι συνάδελφοι.

Γι’ αυτό κάνει πιο σοβαρό το θέμα, πρόκληση που διανύουμε αφού είναι πλέον θέμα «Προσφοράς & Ζήτησης», θέλουμε π.χ 10 και βρίσκουμε 5 άτομα, όπου και αυτοί δεν πληρούν στο 100% αυτά που ζητάμε και ζητάνε και περισσότερα απ’ ότι πρέπει να παίρνουν ή δίνουμε και πάλι το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο. 

Παρόλα αυτά εμείς έχουμε διασφαλίσει ότι έχουμε την διαμονή για το προσωπικό αφού πολλοί είναι αυτοί που ζητάνε και διαμονή μαζί γιατί έρχονται από μακριά, από άλλη χώρα κλπ. Έχουμε διασφαλίσει πολύ καλές συνεργασίες με πράκτορες / συμβούλους που ασχολούνται με την εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και στην Κύπρο και στο εξωτερικό, καθώς και με πανεπιστημιακές σχολές στην Κύπρο και στο εξωτερικό όσο για θέματα πρακτικής εξάσκησης, καθώς και με προγράμματα ERASMUS κλπ.

Από εκεί και πέρα αφού εργοδοτηθεί το προσωπικό προσφέρεται induction, orientation στους διάφορους χώρους καθώς και παρουσίαση του ξενοδοχείου ως επίσης και on-the-job training programs. Επίσης ασπαζόμαστε συνέχεια τρόπους ενθάρρυνσης του προσωπικού όπως “Employee of the Month”, “High Motivators”, δίνεται χρηματικό ποσό στα γενέθλια των συναδέλφων, υπάρχει μηναία φυλλάδα του προσωπικού καθώς και πολλά άλλα στην προσπάθεια για να είναι ευχαριστημένοι, να αποδίδουν καλύτερα, να μείνουν κοντά μας καθώς και να επενδύσουμε σε αυτούς στο εγγύς μέλλον. 

Όλα αυτά επιστεγάζονται με τα Annual Appraisals & self-appraisals, τόσο των υφιστάμενων ατόμων, όσο και των προϊστάμενων ατόμων, στην προσπάθεια να δούμε πώς πήγαμε την χρονιά, ποια είναι τα περιθώρια βελτίωσης, όπως εκπαίδευση, κλπ.  Παράλληλα επαινούμε τα άτομα εκεί και όπου έχουν πάει πολύ καλά και βλέπουμε και πώς προχωράμε με το κομμάτι development, για να κτίσουμε μέλλον συνεργασίας με τα άτομα αυτά βάση του οράματός μας.

Evolution ή revolution, θα συμβούλευες ένα νεαρό διευθυντή ξενοδοχείου να ακολουθήσει στο νέο του πόστο?

 Και τα δύο πολύ σημαντικά αλλά και τα δύο έχουν το νόημα και την αξία τους. Εξάλλου ένα  «R» τα χωρίζει μπροστά από την δεύτερη λέξη. Άρα ξεκινάμε με την εξέλιξη ή evolution και συνεχίζουμε με την επανάσταση ή revolution.  Η συμβουλή που θα έδινα και δίνω στα νέα διευθυντικά στελέχη είναι (α) κρίση / διάκριση πριν πάρουν οποιαδήποτε απόφαση είτε επαγγελματική κίνηση, εξέλιξη, (β) προσπάθεια να βρουν έμπειρα, διακεκριμένα διευθυντικά, ανώτερα στελέχη να δουλέψουν μαζί τους (γ) Υπομονή και Επιμονή, επειδή τίποτα δεν μας χαρίζεται στην ζωή και επαγγελματική σταδιοδρομία αλλά κερδίζεται με κόπο και μόχθο.

Μπορεί να μην αμείβονται στην αρχή με ικανοποιητικούς μισθούς για τα δικά τους δεδομένα ή με το μισθό που θα ήθελαν, όμως να βλέπουν πάντα το «ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο», άρα να βλέπουν πάντα τη θετική πλευρά των πραγμάτων και όχι την αρνητική, το τι κερδίζουν και όχι ενδεχομένως το τι μπορεί ή πιστεύουν ότι χάνουν. Συνεπώς να δουλεύεις στα πρώτα σου βήματα με έμπειρα, διευθυντικά στελέχη και αυτό έμμεσα είναι μεγάλη αμοιβή. 

Η γνώση και οι εμπειρίες που κερδίζονται από άτομα τέτοια είναι πέραν του μισθού. Σίγουρα κανένας δεν τα ξέρει όλα με το ακαδημαϊκό κομμάτι.  Χρειάζεται αναμφίβολα και το κομμάτι της πρακτικής εξάσκησης και της επαγγελματικής αρένας. Αφού εξασφαλιστούν σωστές δομές και εμπειρίες στα 5 – 7 χρόνια εμπειρίας με κάποια σημαντικά στελέχη ή όπως συνήθως αναφέρονται σε «Μέντορες» μετά οι ευκαιρίες και τα οικονομικά οφέλη θα έρθουν ούτως ή άλλως. 

Και όπως πάντα λέω, η Κύπρος είναι μικρή, εύκολα μαθαίνονται τα νέα…. Αν κάποιος πάει κάπου καλά στον χώρο του ή δεν πάει τόσο καλά, τα νέα θα μαθευτούν.  Ως εκ τούτου στα χέρια μας είναι να έχουμε και σωστή κρίση, να επιλέγουμε να δουλεύουμε και με έμπειρα διευθυντικά στελέχη και με το επιστέγασμα της υπομονής και επιμονής τα αποτελέσματα θα έρθουν.

Εν συναίσθηση και συναισθηματική νοημοσύνη. Τι είναι για σένα αυτές οι δύο αρετές και πόση βαρύτητα έχουν?

Και τα δύο πάρα πολύ σημαντικά, αν ήταν να διαλέξω μεταξύ των δύο θα διάλεγα την εν συναίσθηση αφού έτσι με αυτό τον τρόπο επεκτεινόμαστε πέραν της δικής μας αίσθησης.  Με απλά λόγια μπαίνουμε στα παπούτσια του οποιουδήποτε έχουμε μπροστά μας, δεν συγκρίνουμε με τα δικά μας δεδομένα, αλλά με την προσωπική οντότητα που έχουμε μπροστά μας, ιδιαίτερα με τους συναδέλφους μας, αφού σαν «ανώτεροι» τους οφείλουμε να τους καταλαβαίνουμε χωρίς να συγκρίνουμε με τα δικά μας δεδομένα. Και ξανά όσο πιο πολύ τους καταλαβαίνουμε τόσο περισσότερο τους κερδίζουμε και είναι και πιο αποτελεσματικοί.

Τι έχει μπει στο οργανόγραμμα σου για το άμεσο και μακροπρόθεσμο μέλλον του Cap St Georges Hotel & Resort? Τα οράματα και οι στόχοι σου;

Θα μιλήσω πιο λακωνικά στην ερώτηση αυτή, αφού δεν θα ήθελα να μπω σε λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά, το σίγουρο είναι ότι ένα τέτοιο στολίδι, οφείλει να πάρει την λάμψη που του αρμόζει.  Κατά συνέπεια όραμά μου και της εταιρείας μας γενικότερα, είναι να το κατατάξουμε στα καλύτερα ξενοδοχεία της Κύπρου γιατί όχι και το καλύτερο, αφού έχουμε όλα αυτά που χρειάζονται και μπορούμε. Όλα είναι θέμα χρονοδιαγραμμάτων τόσο στο άμεσο όσο και στο έμμεσο μέλλον.

Απλά μόνο να πω ότι έχουμε όλα αυτά που χρειάζονται, από «υλικά» αγαθά, ένα ξενοδοχείο στολίδι, μέχρι τα «άυλα» αγαθά που είναι η ψυχή του ξενοδοχείου,  οι συνάδελφοί μας και γενικά το ανθρώπινο δυναμικό του ξενοδοχείου. Όσο αφορά όλες τις εξελίξεις και στρατηγικά πλάνα του ξενοδοχείου που είναι πολλά, stay tuned και θα ενημερώνεστε συνέχεια, άλλωστε αυτό κάνουμε συνέχεια, «υλοποίηση, επιτυχία, συνεχή προώθηση». Ευχαριστώ!

Τελευταία Νέα

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
On Key

Related Posts

Δεν έπρεπε, εγώ ως καταναλωτής να γνώριζα σε τι αντιστοιχούν τα €26 του πιάτου…αν ήξερα ότι αντιστοιχούν στη μικροσκοπική μερίδα των 125 γραμμαρίων πρωτεΐνης δε θα παράγγελνα το πιάτο

Απλά επικοινωνώ μαζί σας για να θέσω ένα θέμα που νομίζω πρέπει να τύχει νομοθετικής ρύθμισης, το οποίο αφορά τα εστιατόρια. Οτιδήποτε φαγώσιμο αγοράζουμε από